درمان خشکی واژن

آیا خشکی واژن درمان قطعی دارد؟

بهترین درمان خشکی واژن چیست؟

در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با درمان خشکی واژن آشنا کنیم.

درمان-خشکی-واژن

درمان خشکی واژن با استفاده از لوبریکانت ها یا ژل واژن

یکی از این درمان های خشکی واژن استفاده از لوبریکانت ها یا ژل های واژن می باشد که به نام مرطوب کننده ها و روان کننده ها شناخته می شوند. این مواد باید به صورت کوتاه مدت استفاده شوند و استفاده از آنها به مدت زمان خاصی محدود شود زیرا مصرف دائمی لوبریکانت ها احتمال ابتلا به عفونت های مقاربتی، عفونت های قارچی و عفونت های مجاری ادراری را افزایش می دهد. همچنین با تغییر PH واژن، خطر عفونت های واژینال را بیشتر می کند.

برخی از خانم ها به ترکیبات این محصولات آلرژی دارند و مصرف دائمی و طولانی مدت آنها باعث التهاب و آلرژی واژینال و تشدید خشکی واژن می شود.

درمان خشکی واژن با هورمون درمانی

از سایر روش های درمان خشکی واژن می توان به هورمون درمانی اشاره کرد که از بهترین درمان های خشکی واژن محسوب می شود. استفاده از استروژن واژینال به صورت پماد، حلقه یا رینگ و قرص های واژینال می باشد که مطابق نظر متخصص زنان تجویز می شود.

رینگ های استروژنی حلقه هایی نرم و قابل انعطاف هستند که توسط متخصص زنان داخل واژن قرار داده می شوند سپس شروع به آزادسازی استروژن می کنند که استروژن توسط بافت واژن جذب می شود. این درمان به صورت موقت می باشد و نیاز است حقه ها هر سه ماه یکبار تعویض شوند.

قرص ها و کرم های استروژن واژینال هم به صورت واژینال و با اپلیکاتور یکبار مصرف به صورت یکبار در شب استفاده می شوند که میزان و مدت مصرف آنها بر حسب نظر متخصص زنان مشخص می شود.

هورمون درمانی محدودیت هایی دارد به طور مثال در موارد ابتلا به سرطان سینه، سرطان تخمدان، خونریزی واژینال در حالت نامشخص و بارداری و شیردهی منع مصرف دارد.

سایر درمان های خشکی واژن PRP، RF و فیلر می باشند که در برخی از افراد برای درمان خشکی واژن به کار می رود.

درمان خشکی واژن بسیار حائز اهمیت می باشد . دکتر ساره حیدری متخصص زنان در غرب تهران در این زمینه می توانند مشاورات لازم را به شما بدهند. همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید یا به پیج اینستاگرام دکتر ساره حیدری مراجعه کنید. شماره تماس  ۰۲۱۸۸۶۸۱۰۴۷ – ۸۸۶۸۹۸۷۱

درمان خشکی واژن با لیزر ژولیت

درمان با لیزر از روش های نوین برای درمان خشکی واژن محسوب می شود. درمان با لیزر باعث می شود که خارش، سوزش، خشکی واژن و درد در هنگام رابطه جنسی کاهش یابد. در حال حاضر لیزر به عنوان بهترین و قوی ترین روش درمان خشکی واژن محسوب می شود.

درمان خشکی واژن با لیزر بدون بیهوشی و به صورت سرپایی انجام می گیرد. مدت زمان آن بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه می باشد. در این روش بیمار درد یا عوارضی را تجربه نمی کند.

دکتر ساره حیدری متخصص زنان در غرب تهران از لیزر ژولیت برای درمان خشکی واژن استفاده می کنند. لیزر ژولیت، لیزری است که با تحریک فرآیند کلاژن سازی باعث می شود کیفیت بافت واژن به حالت اولیه بازگردد. هچنین لیزر ژولیت در مواردی مانند سفید کردن واژن کاربرد دارد.

منشا لیزر ژولیت از نوع ER:YAG می باشد که دارای بیشترین میزان جذب آب نسبت به سایر دستگاه ها است.

توصیه هایی به افراد مبتلا به خشکی واژن

در افراد مبتلا به خشکی واژن توصیه می شود که از مصرف دوش های واژینال، صابون های غیرمتناسب با PH واژن، دستمال های توالت و نوار بهداشتی های معطر و آلرژی زا اجتناب کنند زیرا این مواد باعث تشدید خشکی واژن می شود.

همچنین داشتن یک رابطه جنسی سالم و منظم به بهبود رابطه جنسی و درمان خشکی واژن کمک بسیاری می نماید.

نوشیدن آب کافی، تغذیه سالم، استراحت کافی در طول شبانه روز و ورزش منظم می تواند به بهبود وضعیت جسمانی و درمان خشکی واژن کمک کند.

بهترین و جدیدترین درمان خشکی واژن استفاده از لیزر ژولیت می باشد که نسبت به درمان های دیگر تاثیر و ماندگاری بالاتری دارد. همچنین توجه به سبک زندگی سالم در افراد مبتلا به خشکی واژن اهمیت بالایی دارد.

سایر خدمات دکتر ساره حیدری متخصص زنان در تهران:

تنگ کردن واژن

تزریق چربی به واژن