زگیل تناسلی

یکی از بیماریهایی که در جامعه بسیار شایع شده و نگرانی هایی را برای مردم ایجاد کرده است ، بیماری زگیل تناسلی می باشد . در ادامه توضیحاتی کامل در رابطه با این بیماری داده می شود .

زگیل تناسلی

پیشگیری از زگیل تناسلی

با توجه به افزایش دانش و بدست آوردن شیوه های جدید ، روش هایی برای پیشگیری از این ویروس بوجود آمده است . این موارد پیشگیری باعث می شود تا حد زیادی از عوارض آن جلوگیری نمود .

واکسن گارداسیل  یکی از عوامل پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی می باشد .

بهترین زمان تزریق واکسن گارداسیل قبل از برقراری رابطه جنسی می باشد . دخترها می توانند بعد از سن ۹ سالگی اقدام به استفاده از این واکسن نمایند .

این واکسن برای پوشش دهی ۲ تیپ می باشد و سایر تیپ های بیماری را پوشش نمی دهد . ولی تا حد زیادی از ابتلا به ویروس جلوگیری می کند .

نکات مهم در زگیل تناسلی

این بیماری توسط ویروس پاپیلومای انسانی می باشد که به اختصار hpv گفته می شود .  در برخی مواقع وجود این ویروس منجر به ایجاد ضایعاتی شبیه به کلم بروکلی می شود . البته ممکن است به شکل های دیگر نیز نمایان شود که متخصص زنان با مشاهده می تواند تشخیص دهد .

روش های انتقال زگیل تناسلی

از مهم ترین موارد در انتقال این بیماری ، رابطه جنسی می باشد . باید توجه داشت که از طریق کاندوم برای جلوگیری از این مشکل راه حلی قطعی نمی باشد .

برخورد پوست با پوست فرد مبتلا به زگیل از دیگر راه های نتقال این بیماری است .

این ویروس بسیار مسری می باشد ولی در هر رابطه جنسی به طور ۱۰۰ درصد انتقال نمی یابد .

در برخی مواقع ممکن است هیچ علائمی برای فرد مبتلا شده نداشته باشد و مشکل پوستی ایجاد نکند .

افرادی که قبلا دچار زگیل تناسلی شده اند و در حال حاضر درمان کرده و در پوست خود هیچ عارضه ای ندارند هم ممکن است در رابطه جنسی بعدی به شریک جنسی خود انتقال دهند .

انواع ویروس زگیل تناسلی

از انواع این ویروس می توان به ۲ دسته ویروس های کم خطر و پر خطر تقسیم نمود .

ویروس های پر خطر احتمال ابتلا کمتری دارند و آن ویرسی که بیشتر بین مردم رایج می باشد ویروس های کم خطر است .

برخی از این ویروس های ممکن است منجر به سرطان دهانه رحم شود . بنابراین به این بیماری اهمیت داده می شود .

راه های پیشگیری از ابتلا به زگیل تناسلی

بهترین اصل داشتن رابطه جنسی محدود و کنترل شده می باشد .

رعایت بهداشت فردی در اماکن عمومی مانند استخر ، سونا ، سالن های اپیلاسیون  و در توالت های عمومی تاثیر بسیاری دارد .

نکات مهمی که بعدا از ابتلا به این بیماری نباید انجام داد

ابتدا باید نگرانی را از خود دور کرد و با آرامش به سمت درمان حرکت نمود .

درمان این بیماری را نباید نادیده گرفت و یا پشت گوش انداخت .

دست زدن به ضایعات به هیچ عنوان نباید انجام شود . این کار منجر به افزایش تعداد ضایعات در سطح پوست می شوند .

نکات مهمی که بعدا از ابتلا به این بیماری باید انجام داد

در صورت وجود ضایعات برجسته بر روی ناحیه تناسلی در اولین فرصت به یک متخصص زنان مراجعه نمایید .

مراحل درمان باید انجام شود .

با توجه به نظر پزشک باید در مدت های مشخص برای معاینه به پزشک مراجعه نمایید .

جهت دریافت مشاوره از دکتر ساره حیدری با شماره ۰۲۱۸۸۶۸۱۰۴۷ – ۸۸۶۸۹۸۷۱ تماس حاصل نمایید .
آدرس مطب دکتر ساره : سعادت آباد – نبش خیابان ۲۱ – ساختمان بهاران – واحد ۱۶