عفونت قارچی

یکی از مشکلات آزار دهنده و شایع در بانوان عفونت قارچی واژن می باشد . 75 درصد بانوان حداقل 1 بار در زندگی خود به این بیماری مبتلا می شوند . از بین افراد مبتلا شده 40 درصد بیش از 2 بار مبتلا می شوند .

عفونت قارچی واژن

تشخیص بیماری

برای تشخیص این بیماری دو روش وجود دارد . اولین و راحت ترین روش برای تشخیص ، مشاهده علائم بیمار و معاینه توسط پزشک می باشد .

در مواردی که فرد به عفونت قارچی مزمن دچار شده است ، بهترین کار استفاده از کشت قارچ می باشد که تشخیص قطعی و صد در صد دارد .

علائم عفونت قارچی

بیشترین علائمی که بانوان به دلیل آن به متخصص زنان مراجعه می کنند خارش در ناحیه تناسلی  و ترشح واژنیال به صورت پنیری و سفید می باشد . البته این مشکل در تمام عفونت ها وجود دار اما در عفونت واژنیال سوزش نیز وجود خواهد داشت .

درمان عفونت قارچی

برای درمان می توان از دارو های خوارکی استفاده نمود . البته این دارو ها ممکن است در چند روز اولیه نتیجه کامل را ندهد . بنابراین بانوان نباید نگران باشند . در مراحل درمان ابتدا باید تعداد قارچ ها بررسی شود و به مرور کم شود تا در نتیجه درمان قطعی حاصل گردد .

عفونت قارچی مزمن

یکی از مشکلات آزاد دهند ، عفونت قارچی مزمن و عود کننده می باشد . این عفونت در سال بیش از 4 بار اتفاق می افتد . در این صورت ابتدا متخصص زنان با کشت قارچ تشخیص را قطعی می کنند و سپس یک درمان سرکوب کننده و یا محافظت کننده برای بیمار تجویز می نماید . این درمان به صورت هفته ای یک دارو در طی شش ماه می باشد . در صورت عود دوباره درمان باید تکرار شود .

نکته مهم برای افرادی که به طور مکرر دچار عفونت قارچی مزمن می شوند این است که حتما باید سیستم ایمنی این افراد بررسی شود . بررسی هایی مانند چکاپ دیابت برای آن ها صورت گرفته شود . در صورت بارداری و مصرف دارو های آنتی بیوتیک باید حتما به پزشک خود اطلاع داده شود .

نکته مهمی دیگری که در عفونت قارچی وجود دار این است که گاهی ممکن است بدون علامت باشد . دقت داشته باشید که هر عفونتی در ناحیه تناسلی ممکن است باعث نازایی و چسبدگی در تخمدان و رحم شود بنابراین عفونت ها را بدون درمان رها نکرده و به درمان های سنتی و خانگی اکتفا نکنید .

برخی از درمان های خانگی برای رفع عفونت تناسلی تنها منجر به از بین رفتن علائم و بهبود بخشیدن ظاهر بیماری می شود در صورتی که عفونت قارچی در بدن باقی مانده و باعث اثرات مخرب آن در بدن می گذارد .

راه های اربتاطی با دکتر ساره حیدری

شماره تماس  02188681047 – 88689871