فیبروم رحم

فیبروم های رحمی در واقع توده هایی خوش خیم هستند که از بافت عضلانی خود رحم هستند و بر روی رحم ایجاد می شوند.

انواع فیبروم رحم

فیبروم رحم بسته به اینکه در کجا قرار گرفته است تقسیم بندی می شود که عبارتند از:

۱- فیبروم داخل رحم یا داخل مخاطی

۲- فیبروم رحم از نوع داخل عضله رحم یا اینترامورال

۳- فیبروم از نوع روی رحم یا ساب سروزال

فیبروم-رحم

علائم فیبروم رحم

فیبروم رحم با توجه به نوعش از نظر شیوع متفاوت می باشد. انواعی که از نوع داخل رحم هستند تعداد بسیار کمی از فیبروم رحم را شامل می شوند که در حدود ۵ درصد می باشد. همچنین انواعی که از نوع ساب سروزال یا اینترامورال هستند از نظر شیوع بیشتر هستند که خوشبختانه این دسته از فیبروهای رحم مشکلاتی را برای بیمار ایجاد نمی کنند به همین دلیل احتیاجی به درمان هم ندارند البته ممکن است فیبروم رحم از نوع ساب سروزال به دلیل رشد زیاد و بزرگ شدن باعث درد در لگن بیمار شوند که در این صورت نیاز است درمان شوند.

اما فیبروم رحم از نوع داخل رحم یا داخل مخاطی ممکن است مشکلاتی از قبیل خونریزی و درد برای بیمار ایجاد نمایند. معمولا خونریزی که این نوع فیبروم رحم ایجاد می کند مربوط به خونریزی های قاعدگی می باشد که باعث تشدید در خونریزی می شود و منجر به کم خونی در بیمار گردد به همین دلیل در صورتی که این نوع فیبروم رحم باعث بروز این علائم شود بیمار باید برای درمان به متخصص زنان مراجعه نماید.

دکتر ساره حیدری متخصص زنان در غرب تهران در زمینه انواع جراحی زیبایی واژن مانند لابیاپلاستی، سفید کردن واژن، تنگ کردن واژن و درمان بیماری های زنان مانند درمان فیبروم رحم، درمان خشکی واژن و… می توانند مشاورات لازم را به شما بدهند. همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید یا به پیج اینستاگرام دکتر ساره حیدری مراجعه کنید. شماره تماس  ۰۲۱۸۸۶۸۱۰۴۷ – ۸۸۶۸۹۸۷۱

نکاتی درباره فیبروم های رحم

فیبروم رحم در واقع رشد غیرسرطانی رحم می باشد که ممکن است باعث بروز مشکلاتی در بارداری یا حفظ بارداری نیز شود و نکاتی که پیرامون فیبروم رحم وجود دارد ممکن است بعضی خانم ها را از درمان صحیح دور نگه دارد که این نکات عبارتند از:

۱- تنها درمان مفید هیسترکتومی نیست و نیاز است متخصص زنان براساس شرایط بیمار بهترین درمان را برای او انتخاب نماید.

۲- فیبروم در حال گسترش سرطان نیست ولی گاهی ممکن است فیبروم با سرطان اشتباه گرفته شود اما این مساله خیلی کم اتفاق می افتد.

۳- فیبروم رحم تنها در دهه سی و چهل سالگی به سراغ زنان نمی آید. حتی اگر ۲۴ سالتان باشد و ۸ روز خونریزی ماهانه دارید بهتر است که در مورد داشتن فیبروم رحم مورد آزمایش قرار بگیرید.

۴- در صورتی که نمی توانید باردار شوید یا بارداری را حفظ کنید بهتر است بدانید که ممکن است فیبروم رحم بارداری را دشوار کند اما غیرممکن نمی کند.

همانطور که بیان کردیم فیبروم رحم با توجه به محل قرارگیری اش دارای سه نوع متفاوت می باشد. در این میان فیبروم رحم از نوع داخل رحم یا داخل مخاطی نیاز به درمان دارد ولی فیبروم رحم ساب سروزال یا اینترامورال در صورتی که خیلی بزرگ نباشند نیاز به درمان ندارند. توصیه می شود در صورتی که در دوران قاعدگی خونریزی بیش از حد همراه با درد زیاد دارید برای معاینه حتما به بهترین متخصص زنان در غرب تهران مراجعه نمایید.

سایر خدمات دکتر ساره حیدری متخصص زنان در تهران:

سفید کردن واژن

تنگ کردن واژن