جراحی لابیاپلاستی از پرطرفدار ترین جراحی زیبایی در بین بانوان به شمار می آید .  که از سال ۲۰۰۱ تا کنون ۵ بار عنوان پر طرفدار ترین جراحی زیبایی سال را به خود گرفته است .

اندام تناسلی بانوان دارای طیف گسترده ای از اشکال طبیعی می باشد که در هر فرد ، شکل اندام تناسلی خارجی با توجه به نژاد و ژنتیک متفاوت می باشد . در اندام های تناسلی نیز این موارد ممکن است وجود داشته باشد . به طور مثال اندام های تناسلی ممکن است دچار عدم قرینگی در لابیا ها شوند  تیرگی در آن ناحیه ایجاد گردد و یا بزرگ باشد . به همین علت است که جراحی لابیاپلاستی انجام می شود . در چند دهه اخیر نیز این جراحی در بین زنان بسیار رایج شده است  . این به علت رضایت از نتیجه جراحی لابیاپلاستی می باشد .

از لحاظ آناتومی لابیا مینور چین های پوستی تیره ای هستند که دو طرف مدخل ورودی واژن را فرا  گرفته اند و         لابیا ماژور از بافت چربی تشکیل شده ، در روی سطح آن امکان رشد مو وجود دارد و دو طرف لابیا مینور را در بر می گیرند .

دلایل انجام جراحی لابیاپلاستی

در طی جراحی لابیاپلاستی ، لابیا ها کوچک و به شکل نواحی جراحی می شوند .

از مهم ترین نکاتی که در این جراحی می توان آن را رفع نمود غیر قرینگی شدید آن است .

از دلایل مهم در جراحی لابیاپلاستی می توان به ایجاد ظاهری زیبا در لابیا ها اشاره نمود .

در طی جراحی لابیاپلاستی ، بزرگی بیش از حد لابیاها از بین می رود . بزرگ بودن لابیاها ممکن است منجر به ساییدگی آن ها شود . بزرگی لابیاها باعث برخورد به لباس زیر می شوند و هنگام پیاده روی ، ورزش ، دوچرخه سواری و … ممکن است باعث ایجاد درد در ناحیه تناسلی شود .

کليتوريس اندام تحریک جنسی در خانم ها می باشد ، با حجم زیادی از بافت های پوستی پوشانده می شود . این کار منجر به کاهش تحریک جنسی می شود . در جراحی لابیاپلاستی لایه و چین های پوستی را برداشته و باعث نمایان شدن کليتوريس می گردد و تحریک کليتوريس افزایش پیدا کرده و منجر به افزایش لذت جنسی می گردد .

مزایای جراحی لابیاپلاستی

در این جراحی ، بیمار هیچگونه درد احساس نمی کند .

ریکاوری بعد از انجام این جراحی بسیار کوتاه می باشد .

این جراحی باعث بالا رفتن اعتماد بنفس و ایجاد احساس خوشایند در هنگام رابطه جنسی می نماید .

این جراحی نیاز به بخیه ندارد . اگر نیاز باشید بخیه خیلی کوچک و سطحی قرار می گیرد .

در صورت داشتن لابیا بزرگ و جراحی نکردن ، ممکن است فرد دچار عفونت های فراوان شود .

داشتن لابیا بزرگ منجر به ایجاد درد در ناحیه تناسلی می گردد .

کاندید جراحی لابیاپلاستی

برای انجام این جراحی حداقل باید ۱۸ سال داشته باشند . این جراحی هیچگونه آسیبی به  بکارت در دختران وارد نمی کند . و در صورت اینکه فرد دارای سلامت کامل باشد هیچگونه محدویتی برای جراحی وجود نخواهد داشت .

برخی از افراد که دارای مشکلاتی مانند بیماری هایی سیستمیک و یا موضعی هستند ، نباید از این نوع جراحی استفاده نمایند .

نکات مهم بعد از جراحی لابیاپلاستی

۶ تا ۸ هفته بعد از انجام این جراحی از داشتن رابطه جنسی خودداری شود .

حداقل تا چند هفته بعد از لابیاپلاستی برداشتن جسم سنگین ممنوع است .

انجام پیاده روی بعد از لابیاپلاستی هیچگونه مشکلی ایجاد نمی کند .

رانندگی بعد از جراحی لابیاپلاستی به مدت یک هفته توصیه نمی شود .

برای استحمام بعد از جراحی لابیاپلاستی بهتر است با پزشک متخصص خود مشورت نمایید .

دارو های تجویز شده توسط پزشک باید به طور کامل و به  موقع مصرف شود .

در صورت مشاهده هرگونه درد ، تورم و خونریزی باید به پزشک خود هر چه سریع تر اطلاع دهید .

دوره نقاهت در جراحی لابیاپلاستی

بعد از انجام جراحی لابیاپلاستی، پزشک به مدت چند ساعت برای چکاپ شما را نگه داشته و بعد از آن بیمار مرخص می شود . بعد از انجام این جراحی تاریخ مراجعه بعدی مشخص می گردد .

عوارض ناشی از جراحی لابیاپلاستی

این جراحی همانطور که اشاره شد هیچگونه عوارضی ندارد و باعث کاهش برخی از عفونت ها نیز می گردد . تنها نکته قابل ذکر این است که برای کاهش ابتلا به عفونت بهتر است که نکات ذکر شده توسط پزشک خود را به خوبی رعایت نمایید .

همچنین در صورت ایجاد درد و سوزش بعد از جراحی به پزشک خود اطلاع دهید .

ویزیت های بعد از لابیاپلاستی

معمولا دو هفته بعد از جراحی لابیاپلاستی تاریخ اولین مراجعه به پزشک می شود که اگر بخیه در جراحی صورت گرفته باشد در جلسه بعد بخیه کشیده می شود .

جلسه بعدی مراجعه حدود ۶ هفته بعد از جراحی لابیاپلاستی می باشد . به دلیل آنکه انتظار می رود بعد از ۴ هفته لبه های زخم بسته شود و بعد از این کار بیمار می تواند از استخر و جکوزی استفاده نماید .

نقش جراح در انجام جراحی لابیاپلاستی

تجربه و مهارت بالا یکی از مهم ترین نکات در انتخاب جراح مناسب می باشد . واژن از حساس ترین قسمت های بدن در بانوان است . بنابراین نهایت دقت را در انتخاب بهترین متخصص زنان داشته باشید .

هزینه انجام لابیاپلاستی

برای برآورد هزینه در این جراحی باید ابتدا به متخصص زنان و زایمان مراجعه نمایید . بعد از انجام بررسی توسط پزشک و موارد مورد نیاز شما هزینه انجام آن بررسی می گردد .

جهت دریافت مشاوره از دکتر ساره حیدری با شماره ۰۲۱۸۸۶۸۱۰۴۷ – ۸۸۶۸۹۸۷۱ تماس حاصل نمایید .
آدرس مطب دکتر ساره : سعادت آباد – نبش خیابان ۲۱ – ساختمان بهاران – واحد ۱۶

چهارده + 7 =