عمل پرینورافی

پرینورافی از جمله مهم ترین جراحی هایی است که در رده جراحی های زیبایی زنان قرار می گیرد.

در واقع تمامی جراحی هایی که با عنوان جراحی هایی زیبایی زنان شناخته می شوند در ناحیه واژن زنان انجام شده و دارای مزایا و پیامد های مثبتی هستند که در طول دو دهه اخیر بسیاری از زنان و دختران را برای انجام آن ها ترغیب کرده اند.

پرینورافی همان طور که از نامش بر می آید جراحی زیبایی در ناحیه پرینه است.

پرینه محلی است که در حد فاصل مقعد و واژن زنان قرار گرفته است و ممکن است بانوان بسیاری نسبت به ظاهر آن نارضایتی هایی داشته باشند. شما می توانید توضیحات دکتر ساره حیدری، جراح زیبایی زنان و متخصص زنان و زایمان را در ادامه ی این نوشتار بخوانید.

پرینورافی دکتر ساره حیدریمزایای انجام پرینورافی

جراحی پرینورافی در اغلب موارد برای زنانی انجام می شود که در اثر زایمان طبیعی دچار مشکلاتی در ناحیه پرینه شده اند. از این رو زمانی که زنان تحت این جراحی قرار می گیرند پیامد های مثبت زیادی را شاهد خواهند بود که از آن جمله:

بهبود وضعیت پارگی پرینه

در واقع در مواردی که زنان در طی زایمان طبیعی پارگی های شدیدی را در ناحیه پرینه تجربه می کنند با انجام پرینورافی می توانند بخش پارگی را بهبود بخشند.

افزایش زیبایی ناحیه پرینه

در واقع به جهت اینکه زایمان فشار زیادی را به ناحیه پرینه و عضلات کف لگن وارد می کند ظاهر پرینه تغییراتی را تجربه می کند که می توان با پرینورافی به بهبود و افزایش زیبایی پرینه کمک کرد.

تنگ تر شدن دهانه واژن

از دیگر مزایایی که می توان برای انجام پرینورافی ذکر کرد، تنگ کردن دهانه واژن می باشد.در حقیقت یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این جراحی همین است که می تواند به رفع گشادی واژن کمک شایانی نماید. این مشکل ممکن است در پی برروز عوامل مختلفی ایجاد شده باشد.

افزایش لذت جنسی، افزایش جذابیت جنسی، افزایش میل جنسی

تمامی مواردی که گفته شد در نتیجه ی جوانتر شدن و تنگ تر شدن دهانه ورودی واژن است که سبب می شود زنان زیبایی و طراوت گذشته را به دست بیاورند و بتوانند در روند رابطه جنسی بهتر عمل کنند. از سویی نیز به جهت تنگی واژن، لذت جنسی نیز در زنان افزایش پیدا خواهد کرد.

عوارض پرینورافی

در ابتدا باید این نکته را یادآور شویم که به جهت این که پرینورافی جراحی محسوب می شود و با تغییراتی که در ناحیه پرینه ایجاد می کند قطعا دارای عوارض و پیامد هایی است که البته می توان آن ها طبیعی و موقت دانست.

از جمله عوارضی که می توان برای پرینورافی برشمرد موارد زیر می باشد:

درد در نواحی جراحی شده؛ در واقع این عارضه بسیار طبیعی است و بعد از مدت زمان کوتاه و بهبود محل زخم، درد کاهش پیدا می کند. البته پزشکان می توانند با تجویز دارو ها از میزان درد بکاهند.

خونریزی؛ خونریزی از محل بخیه ها نیز از دیگر عارضه هایی است که تا چند روز ایجاد می شود اما بعد از گذشت مدت زمان کوتاه بهبود پیدا می کند.

عفونت؛ این عارضه در مواردی اندک رخ می دهد و با استفاده از آنتی بیوتیک ها می توان به رفع آن کمک کرد. اگر جراحی زیبایی واژن خود را در نزد جراحی ماهر و در محیطی تمیز و استریل انجام دهید، خواهید توانست به میزان هر چه بیشتر از بروز عفونت هایی که در نتیجه انجام پرینورافی ایجاد می گردند، جلوگیری کنید.

سرگیجه و حالت تهوع؛ سرگیجه نیز از عوارضی است که به جهت استفاده از دارو های بیهوشی ایجاد می شود. البته بعداز این که اثرات دارو ها از بین رفت این عارضه نیز از بین می رود.

آیا پرینورافی درد دارد؟

پرینورافی جراحی ای است که در وضعیت بیهوشی انجام می شود. از این رو روند دردناکی نخواهد داشت زیرا که افراد در تمام طول روند جراحی در بیهوشی کامل هستند و دردی را متوجه نمی شوند.

بنابراین کسانی که از انجام جراحی زیبایی زنان می ترسند و یا آستانه تحمل پایینی در برابر درد دارند، می توانند بدون نگرانی و دغدغه برای انجام جراحی پرینورافی اقدام کنند.

مزایای پرینورافیهزینه پرینورافی

جراحی پرینورافی از آن دسته از جراحی هایی است که تحت پوشش هیچ گونه بیمه ای قرار نمی گیرد. از این رو در مطب ها و مراکز مختلف پزشکان مختلف هزینه های متفاوتی را برای انجام این جراحی دریافت می کنند.

مهم ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که میزان تخصص پزشک و نیز میزان تجربه کاری پزشک نقش بسیار پررنگی در تعیین هزینه های این جراحی خواهد داشت.

بنابراین بهتر است که در ابتدا نزد بهترین و معتبر ترین متخصصانی بروید که در انجام این جراحی تخصص دارند و سپس بعد از بررسی ها و معاینات لازم هزینه های آن ها از پزشک متخصص بپرسید.

اما مهم ترین مساله ای که باید بدانید این است که هزینه های دریافتی چندان تفاوتی باهم ندارند و نیازی به نگرانی وجود ندارد.

خلاصه نکات

• پرینورافی در محل میان مقعد و واژن بانوان انجام می شود.
  • این جراحی درد ندارد و خطر جدی ای به همراه نخواهد داشت.
  • عوارض آن مثل سایر جراحی های زیبایی زنان کم است.
  • انجام پرینورافی مانند لابیاپلاستی می تواند باعث افزایش میل جنسی بانوان گردد.
  • می توان برای افزایش لذت جنسی بانوان نیز از این روش جراحی مدرن بهره گرفت.
  • هزینه ای که بابت پرینورافی پرداخت می کنید، نزد پزشکان مختلف متفاوت است.